پاسخ مقامات لشکری و کشوری ایران به ادعاهای غرب در باره RQ170

پاسخ مقامات لشکری و کشوری ایران به ادعاهای غرب در باره RQ170
توان جمهوری اسلامی ایران در ساخت انواع تجهیزات نظامی غیر قابل انکار بوده و مقامات پنتاگون با انکار ساخت پهپاد بومی به دنبال به اصطلاح کم‌اهمیت دادن این موضوع هستند در حالی خودشان به اهمیت این امر واقفند که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای قابل استناد شناخته شده است.
به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران،   مقامات پنتاگون و رسانه‌های آمریکایی پس از پیروزی ارزشمند جمهوری اسلامی ایران و نیروی هوافضای سپاه در ساخت پهپاد "آرکیو 170 ایرانی"  از شدت عصبانیت شروع به انکار موضوع کردند. در این گزارش طی چند مصاحبه نظر مسئولین و کارشناسان ایرانی را در این باره جویا شدیم. 

مقدم‌فر: دشمن از پیشرفت‌های ایران اسلامی شوکه شده است

حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده کل سپاه در گفتگو با خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، درباره ادعای مقامات وزارت دفاع آمریکا در مورد ناتوانی ایران در ساخت پهپاد " آرکیو170 ایرانی" اظهار داشت: دشمنان از پیشرفت‌های ما به باور کامل نرسیده‌اند  و اگر باور کنند در شوک خواهند ماند و سکته ناقص آنها کامل می‌شود.


وی افزود: استعدادهای شگرف جوانان ایرانی نشدنی‌ها را شدنی می‌کند و آمریکا سالهاست که به دنبال سیاه‌نمایی و وارونه جلوه دادن وضعیت داخلی ایران اسلامی بوده و جمهوری اسلامی ایران با سرعت، رشد علمی خود را طی می‌کند.

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرماندهی کل سپاه پاسداران خاطر نشان کرد: ایران اسلامی نشان داد که کشورهایی که می‌توانند به استکبار پشت کنند و با آن قهر کنند می‌توانند الگو پذیری داشته باشند و به مسیر پرشتاب رشد و پیشرفت خود ادامه دهند.

امیر سرتیپ دربندی: آمریکا از شدت ناراحتی به جنون رسیده است


امیر سرتیپ غلام‌حسین دربندی عضو هیات معارف جنگ شهید صیاد شیرازی در گفتگو با  خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، درباره ادعای مقامات وزارت دفاع آمریکا مبنی بر ناتوانی ایران در دستیابی به فناوری پهپاد آمریکایی اظهار داشت: آمریکا به هر حال دشمن ما بوده و طبیعی است که از شدت ناراحتی به مرحله جنون برسد. 

وی افزود: ما از پیروزی انقلاب اسلامی به این سمت سیلی‌های زیادی به گوش آمریکا زدیم و امروز به پیشرفت‌های علمی و تجهیزاتی رسیدیم،  آنها راه دیگری غیر از این ندارند که آن را وارونه جلوه دهند و بگویند ایران توانمندی ساخت ندارد. 

عضو هیات معارف جنگ شهید صیاد شیرازی با اشاره به توانمندی‌ها و پیشرفت‌های روز افزون جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: همه این پیشرفت‌ها و پیروزی‌ها به لطف و تلاش ملت ایران و مدیریت‌ها  و تدابیر رهبر معظم انقلاب است و ایران اسلامی در تمام زمینه‌ها پیشرفت قابل توجهی به دست آورده که پهپاد یکی از این تجهیزاتی بود که نشان داده شد. 


سردار جوانی: گفته‌های آمریکا فریبکاری است/نگرانی آمریکا از انتقال فناوری پهپاد به چین و روسیه

سردار جوانی مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه  در گفتگو با خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، درباره ادعاها و اظهارات مقامات پنتاگون اظهار داشت: این نوع واکنش‌ها از سوی مقامات آمریکایی طبیعی است و اگر در ابتدا اذعان کنند در واقع خودشان اعتراف به توانمندی جمهوری اسلامی ایران در فناوری‌های روز کردند و آمریکایی‌ها قصد دارند آن را با ابهام و تردید مواجه کنند و دیری نمی‌گذرد که مشخص می‌شود گفته‌های آنها فریبکاری است. 


وی با اشاره به دوگانگی برخورد آمریکا در موضوع پهپاد آمریکایی تصریح کرد: آنها در ابتدا موضوع پهپاد را انکار کردند ولی دوباره خودشان از جمهوری اسلامی درخواست کردند که پهپاد آرکیو 170 را برگردانند. 

مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه با اشاره به نگرانی مقامات آمریکایی از دستیابی ایران به فناوری پهپاد آرکیو 170 تاکید کرد: آمریکایی‌ها بسیار نگرانند که جمهوری اسلامی با مهندسی معکوس این پهپاد را بسازد و بعد هم نگران بودند که فناوری پهپاد را در اختیار روسیه و چین قرار دهند و لذا این مطلب را مطرح می‌کردند که کارشناسان جمهوری اسلامی ایران توانایی ندارند و آمریکایی‌ها دروغ می‌گویند. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: مشخص شد که آمریکایی‌ها دروغ می‌گویند و آنچه فرماندهان نیروی هوافضای سپاه گفته‌اند درست بوده و شبیه‌سازی مهندسی معکوس انجام شد و پهپاد" آرکیو 170 ایرانی" در آینده با نام ایرانی از قابلیت‌های بسیاری برخوردار خواهد بود.


حجت‌الاسلام و المسلمین طائب: چیزی که برای آمریکایی‌ها عادی شده دروغگویی و انکار است

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی طائب استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، درباره ادعای مقامات پنتاگون در مورد اینکه ایران به هیچ وجه امکان ندارد به فناوری پهپاد آمریکایی دست پیدا کند، اظهار داشت: چیزی که برای آمریکایی‌ها عادی شده، دروغ‌گویی و انکار بوده و پایه اطلاعاتی درستی ندارد. 

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از گذشته اعلام کرده که توانایی ساخت این پهپاد را دارد ولی امریکایی‌ها همچنان به دروغ‌گویی ادامه می‌دهند.  
 
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به توانمندی جمهوری اسلامی ایران در ساخت پهپاد آرکیو 170 ایرانی تأکید کرد: جمهوری اسلامی یا مطلبی را اعلام نمی‌کند و یا اگر اعلام کند هیچ انگیزه‌ای برای دروغ گفتن ندارد و اگر در مسائل بین‌المللی دروغی مطرح شود ابتدا خود آن کشور ضربه می‌خورد. جمهوری اسلامی توانمندی‌های لازم را داشته و در این سطح هیچ انگیزه‌ای برای دروغ گفتن ندارد.  
 
وی در پایان با اشاره به فریب‌کاری و دورغ‌گویی آمریکایی‌ها خاطرنشان کرد: این‌ها (دروغگویی و انکار) ناشی از استیصال پی‌در‌پی آمریکایی‌ها است.

توان جمهوری اسلامی ایران در ساخت انواع تجهیزات نظامی غیر قابل انکار بوده و مقامات پنتاگون با انکار ساخت پهپاد بومی به دنبال به اصطلاح کم‌اهمیت دادن این موضوع هستند  که البته خودشان هم از اهمیت آن واقف می‌باشند که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای قابل استناد شناخته شده است. 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : سه شنبه 27 آبان 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: